Pàgines

dimarts, 18 de desembre del 2012

EDUCACIÓ O IDEOLOGIA

Dintre de poc assistirem una altra vegada a una nova Llei d’Educació (LOMCE), i també , altra vegada, una nova llei d’Educació no consensuada per les diferents forces parlamentàries i en  conseqüència ,  sense l’estabilitat  i  equilibri necessari per una bona salut a llarg termini. 

 L’educació, d’aquesta manera, se transforma en una eina política, ideològica, més que no pas, en un procés objectiu d’ensenyament i aprenentatge, en un procés pel qual la societat transmet, de manera deliberada organitzada i sistemàtica, els seus coneixement acumulats, aptituds i valors a les noves generacions.

 Aquesta nova llei, no aporta res per a millorar els resultats del nostre sistema educatiu,  donat que no hi ha cap mesura que incidisca ostensiblement en això, ni millor ni pitjor.. no hi ha cap.

Ara bé, aquesta llei,  sí que està plena de paradigmes ideològics :

- Escola pública/Escola concertada

- Religió/ nova assignatura : Educació Cívica i Constitucional.

- Castellà /Les llengües pròpies de cada comunitat .

 Són aquestes mesures, les que van a millorar els resultats?  !!

 Més prompte a l’inrevés, potencien l’escola concertada, potencien la Religió, infravalora la llengua pròpia de cada comunitat i,  fins i tot, rebutja el sistema d’immersió lingüística.

Dit açò, realment , què és el que s’intenta,  millorar l’educació o introduir-nos a tots/es la seua ideologia?  Tu tens la paraula.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada