Pàgines

divendres, 28 de desembre del 2012

DIVAGACIONS : LA MIRADA

He estat en un bar cèntric del poble. Una cervesa , molt fresca, m’ha omplert de goig aquest moment puntual del dia.

Taules amb gent,  uns parlant , altres escoltant, altres en silenci.  Una parella  amb una taula  i amb silenci.  Silenci... em va cridar l’atenció. No parlen ? .  No tenen res a dir ?.  Res  a comentar ?   Solament es miren. De vegades fixament, de vegades , crec que es miren sense mirar.

Quin pou sense límits és la mirada. Afirmar que és la màxima expressió del nostre estat anímic , seria exagerat ?  Popularment la dita :” la mirada és  el mirall de l’ànima” , coincidim en què és certa ?

La mirada, ens posa en contacte el món interior i  l’exterior.  A l’exterior, els ulls vius són sinònim de joventut, perquè les emocions fan augmentar les secrecions lacrimals  i provoquen que els ulls brillen. En canvi, si en tenim d’ulleres , ens indica falta de vigor físic, ja siga per dormir poc, un excés de feina, malalties o penes.

Però, que em diem de la mirada interior?  Aquesta  només fa que manifestar com ens trobem per dins. Mirades apagades, tristes, inexpressives. Mirades  fredes, al·lucinades, absents. Mirades desconfiades, esquives, temoroses. Mirades valentes, ressentides. Mirades, tenses, rígides, paralitzades. Mirades de desig, d’amor, inacabades, persistent.

I que em diríem , si ara agafem aquest còctel i el barregem ?  podríem obtenir mirades de combinacions increïbles.

Si tanta informació ens dóna la mirada, podríem dir que és un llenguatge interior que  s’encarreguen els ulls de transmetre?.  Seria cert  dir : “Val més una mirada que mil paraules “. “ Amb una mirada t’ho dic tot”, “ Sí em mires a la cara ho sabràs”...i tantes altres que  tu , ara mateix, estaràs construint.

Ep! la cervesa,  per un moment l’havia oblidat.  Tal vegada, el silenci d’aquella parella de la taula, fóra una mirada. Tal vegada, s’estaven parlant amb la mirada ! !

- Ja estic ací ! no he pogut vindre abans. Què, com va tot ?

- Ací estic, esperant-te i  mirant , la mirada .

- La mirada ? 

- Sí, la mirada . La meua cap a dins, la teua cap a fora. La de tots, la de la taula ...

 LA MIRADA

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada