Pàgines

dissabte, 20 d’octubre del 2012

EL CARRER

La pluja al carrer. Carrer inundat d’aigua neta amb pinzellades de fang. Com un quadre pintant els colors del quals es van dissolent a poc a poc.

El carrer buit. Alguns veïns assomant-se a la finestra . A tots ens agrada contemplar la pluja. Tot ho mulla, ho refresca, ho neteja... fins i tot , el pensament.

De xicotet, el carrer ocupava el centre de convivència, el lloc on es reuníem  tots els amics per a jugar. Jugar a tot. La casa era per menjar o dormir. L’escola per a estudiar. El carrerrrrrrrrrr,,, això era el món sencer. Quantes hores hem passat !!! i quants records viscuts.. entre  abraçades o renyes  , que de tot hi havia.

Ara , el carrer està ple de cotxes arrenglerats, com soldats, impedint els pas al joc, impedint la convivència. És un altre temps. Ni millor ni pitjor, distint.!

Com m’agrada veure el carrer. !!
 
El carrer que més m’agrada , no hi ha dubte, és el meu. He telefonat els meus pares.. curiositat de fill, “ com va la pluja,? “ , “ tot bé ? “ –La mare, que amb veu preocupada em conta que va ple d’aigua, que fins i tot,  puja per damunt de la vorera. El meu pare, amb silenci , està assegut a la butaca.  I jo, escoltant les seus paraules.. torne al carrer, al meu carrer, aquell  que de xicotet m’ha fet créixer . Ara, ple d’aigua d’asfalt, abans ple d’aigua de fang.  Siga com siga!  Ho torne a dir,!! Com vull al meu carrer!! allà, on m’he criat i on vas nàixer.!!


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada