Dintre de poc assistirem una
altra vegada a una nova Llei d’Educació (LOMCE), i també , altra vegada, una
nova llei d’Educació no consensuada per les diferents forces parlamentàries i
en
conseqüència ,
sense l’estabilitat
i
equilibri necessari per una bona salut a llarg termini.
L’educació, d’aquesta manera, se
transforma en una eina política, ideològica, més que no pas, en un procés
objectiu d’ensenyament i aprenentatge, en un procés pel qual la societat
transmet, de manera deliberada organitzada i sistemàtica, els seus coneixement
acumulats, aptituds i valors a les noves generacions.
Aquesta nova llei, no aporta res
per a millorar els resultats del nostre sistema educatiu, donat que no hi ha cap mesura que incidisca
ostensiblement en això, ni millor ni pitjor.. no hi ha cap.
Ara bé, aquesta llei, sí que està plena de paradigmes ideològics :
- Escola pública/Escola
concertada
- Religió/ nova assignatura : Educació
Cívica i Constitucional.
- Castellà /Les llengües pròpies
de cada comunitat .
Són aquestes mesures, les que van
a millorar els resultats? !!
Més prompte a l’inrevés, potencien l’escola
concertada, potencien la Religió, infravalora la llengua pròpia de cada
comunitat i, fins i tot, rebutja el
sistema d’immersió lingüística.
Dit açò, realment , què és el que
s’intenta, millorar l’educació o
introduir-nos a tots/es la seua ideologia?
Tu tens la paraula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada